https://academyarte.com/templates/jm_iliya/images/logo-loading.gif

زندگی به سبک مدرن در خانه ای با معماری مدرن

 

همواره هنرها تجلی‌گاه فلسفه بوده‌اند. فلسفه‌ای که پس از پایان دو جنگ بزرگ جهانی در دنیا شکل گرفت و با پایان جهان دوقطبی و ظهور و گسترش ارتباطات به همه دنیا سرایت کرد. اومانیسم یا فرد گرایی یکی از مهمترین مولفه‌های مدرنیسم می‌باشد‌. انسان عصر مدرن بیشترین توجه را به خود دارد لذا بیشترین لذت و رفاه را برای خود می‌خواهد تا بهترین استفاده را از موهبت خداوندی که همان زندگی است ببرد...

 

 

در این میان هنر معماری به خدمت انسان عصر مدرن در می‌آید تا وی را در جهت برآورده شدن این تفکر یاری کند. زندگی با تفکر مدرن تنها در خانه‌ای امکان‌پذیر است که هر سانتیمتر آن در خدمت انسان باشد؛ وجود فضاها و اثاثیه بدون استفاده مخالف تفکر مدرن است. در خانه مدرن هر فضایی با توجه به رسالت رفع نیاز از انسان طراحی می‌گردد و تفکر مینیمالیسم بر آن حاکم است لذا فضاها تا اندازه‌ای که انسان را به زحمت نیاندازند کوچک و کارآ طراحی می‌گردند. کوچک بودن زمانی که همراه با ایجاد آرامش و رفاه باشد مزیت بی‌نظیری است زیرا هزینه‌های خرید و یا اجاره مسکن را پایین می‌آورد و در نتیجه انسان عصر مدرن لازم نیست عمرش را صرف تامین این هزینه‌ها کرده و در نتیجه می‌تواند بیشتر از زندگی لذت ببرد و بیشتر در جهت تعالی خود بکوشد. انسان عصر مدرن آمده است تا با تمام وجود زندگی کند، وی در فکر مال اندوزی و فخر فروشی نیست، برای وی نفس زنده بودن همراه با آرامش و لذت بردن از زندگی مهم است و در ازای موهبت زندگی، خود را موظف می‌داند خدمتی در جهت پیشرفت و بهبود رفاه نسل‌های آتی داشته باشد.

 انسان عصر مدرن یک سوم شبانه روز را خارج از خانه است و یک سوم را در خواب و استراحت بسر می‌برد، لذا خانه وی باید سالم‌ترین و آرام بخش‌ترین فضا را برای تحقق این امر بوجود آورد‌. یک سوم باقیمانده شبانه روز است که خانه عملا در حالت هوشیاری انسان باید مانند یک ماشین پیشرفته نیازهای فعال انسان را برآورده سازد. محلی که در آن احساس آزادی و استقلال داشته باشد، امنیت خود و بستگانش تامین شود و بتواند به امور شخصی پرداخته و در کنار خانواده‌ بیشترین لذت را ببرد.

مهمترین کار ویژه‌های اثاثیه و خانه مدرن به این صورت است که وجود هر فضا و وسیله‌ای :

·        تامین کننده آزادی، آرامش و استقلال افراد ساکن در آن است

·        برطرف کننده نیازهای جسمانی و زیستی افراد است

·        با توجه به کارآیی توام با زیبایی معنا دارد

·        تا جای ممکن کم هزینه و ارزان ولی با دوام است

·        بدون استفاده نیست و بهترین و بیشترین استفاده را برای افراد خانه دارد

 

آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی قدیمی

دپارتمان معماری و دکوراسیون داخلی

 

{plusone}

logo-samandehi
بالا