https://academyarte.com/templates/jm_iliya/images/logo-loading.gif

دغدغه‌ای برای یافتن زیبایی در اطلس زیبایی

بسیاری از هنرجویان سطوح بالا همیشه از ناتوانی در یافتن موضوعی جدید که حاصل نگرشی نو و منحصر بفرد در خلق اثر است گله‌مند هستند زیرا همواره خلق هنر امری دشوار می‌باشد چرا که دانش و مهارت در فن را می‌طلبد و داشتن آگاهی و بینشی متفاوت. بنابراین همیشه خلق اثری بدیع و بی بدیل، مرارت و دشواری‌های بیشماری برای ماندگاری خواهد داشت.

بینش و شیوه نگریستن به جهان پیرامون و تعمیق این نگرش است که می‌تواند محرکی در ارائه اثری خلاقانه گردد. لذا همواره خواهیم توانست با بهره‌گیری از چنین دیدگاهی موضوعات بیشماری را اطرافمان یافته و با نگرشی متفاوت در پی ثبت آن باشیم. چنین بینشی است که سبب می‌شود سوژه‌هایی بسیار ساده مبدل به دغدغه‌ شده و ما را در پی آن حتی راهی سفر دور دنیا کند.

زیبایی و یافتن آن برای عکاس رومانیایی میهایلا نوروک - Mihaela Noroc - دغدغه‌ای گردید تا چمدانش را در پی یافتنش بسته و به 37 کشور از جمله ایران سفر نماید. او پروژه‌ای را به نام " اطلس زیبایی " آغاز نمود که هدفش عکاسی از زنان در فرهنگ‌های مختلف حاکم بر کشورشان بود و در این خصوص می‌نویسد:

" حالا می‌توانم بگویم که زیبایی در همه جا هست؛ و بیشتر از این‌ که به مواد آرایشی و اندازه‌ها مربوط باشد، به این بستگی دارد که خودتان باشید. "

پروژه عکاسی اطلس زیبایی - the atlas of beauty - عکاس رومانیایی میهایلا نوروک - mihaela noroc - و شیوه نگرش در عکاسی و انتخاب موضوع

در اینجا از شما نمیخواهیم به سفر دور دنیا برویم تا مشغله‌ و وضع معیشت و بهانه‌‌های دیگر مانعی در راه پیشرفت نگردد. فقط کافی است همین حالا کمی بهتر و دقیق‌تر به اطراف خود نگاه کنیم و صرفا تماشاچی نباشیم.

" شاید در همین لحظه سوژه‌ای ناب در کنار دستتان روی میز کار در انتظار دیده شدن نشته تا شما دوربین را به دست گیرید و پروژه جدید عکاسیتان را رقم بزنید. "

 

برای مشاهده تمامی عکس‌ها می‌توانید به "  سایت اطلس زیبایی  " و "  اینستاگرام  " مراجعه نمایید.

و یا اینجا + یا + را مشاهده نمایید

 

{plusone}

logo-samandehi
بالا