https://academyarte.com/templates/jm_iliya/images/logo-loading.gif

اهمیت توجه به تهیه مجموعه در عکاسی

عکاسی « پرواز ذهن خلاق هنرمند با بال‌هایی از جنس فن‌آوری است »

کلاس‌های عکاسی حرفه ای در آموزشگاه عکاسی حرفه ای قدیمی آموزش عکاسی مقدماتی تا تخصصی و کارگاه‌ های عکاسی تخصصی و حرفه ای

همواره به هنرجویان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی توصیه می‌کنیم که مثلث فراگیری این هنر یعنی " آموزش صحیح عکاسی، عکسِ خوب دیدن و تمرین مستمر " را فراموش ننمایند. امروزه فن‌آوری دیجیتال عکاسی را ساده و در دسترس‌تر از همیشه نموده است اما این مزیت نباید باعث ایجاد نگاهی سطحی به عکاسی گردد. به بیانی، نباید سعی کنیم تا دانش و نگرش ضعیفمان در این هنر را با افزایش تعداد ثبت برای رسیدن به عکس مناسب از بین صدها ثبت جبران نماییم. چنین دیگاهی محال است ما را به موفقیت و تألیف در عکاسی برساند.

مجموعه برگزیده عکس دانیال خدایی در سونی و بررسی و نقد در کلاس و کارگاه نقد استاد محمد قدیمی در آموزشگاه عکاسی حرفه ای قدیمی

Danial Khodaie

هنرمند برای رسیدن به مرحله تألیف در آثار خود نیاز به نگاهی عمیق دارد که مطالعه، تحقیق، تفکر و تعمق در امور مورد نظر عکاس را می‌طلبد. به همین منظور تمرین در عکاسی به صورت « مجموعه عکس » به عکاس نگاهی جهت‌دار خواهد داد تا بتواند به محتوای آثار خود هویتی با نقطه نظرات خویش بخشد؛ چرا که برای داشتن مجموعه عکس با محتوایی مشخص و غنی نیاز به وحدت عکس‌های ارائه شده در مجموعه است؛ به طوری که مخاطبین را با فحوای نگرش عکاس آشنا نموده و تحت تأثیر قرار دهد.

آفتی که ممکن است گاهی به دلیل تسلط ذهنی و یا حتی استنباط تسلط بر موضوع به آن مبتلا شویم آن است که آثار و نحوه ارایه خود را کامل و بی نقص یابیم در صورتی که ممکن است چه در مرحله ثبت و چه در مرحله ارائه دچار خطا گردیده باشیم؛ لذا همواره باید توجه داشته باشیم که مخاطب در ذهن عکاس حضور ندارد و این عکاس است که تنها از طریق عکس‌های خود باید نگرش و مفهوم مورد نظر خویش را در آثارش با توجه به نحوه ارایه به مخاطب معرفی نماید.

یادمان باید باشد که این تعابیر تنها در عکاسی‌هنری و مفهومی کاربرد نداشته و مشمول همه شاخه‌های می‌گردد. چرا که حتی عکاسان پرتره، تبلیغات و... نیز چنانچه فقط به ظاهر اهمیت دهند میهمان چند روزه بازار خواهند بود و در بازار رقابتی امروز به تدریج از سوی مخاطبین به فراموشی سپرده خواهند شد. به عنوان مثال می‌توان به عکاسانی چون " واکر اِوانز " که خود به شدت متأثر از " یوجین آتژه " اشاره کرد که در پروژه‌های سفارشی خود مانند پروژه نهاد امنیت مزارع امریکا در دوره رکود شدید، نگرش هنری خود را کنار نگذاشته و هنرمندی و بینش خویش را در آثارش به رخ کشیده و ماندگار گشتند.

لذا به همه هنرجویان به ویژه در دوره مبانی دو و همینطور علاقه‌مندان توصیه می‌نماییم به صورت مداوم آثار عکاسان صاحب نام کلاسیک و همینطور مجموعه‌های موفق جدید را در کتاب‌ها و مجلات، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها مشاهده، دنبال و بررسی نمایید و با مطالعه و تعمق بر آنچه شما را دل مشغول می‌نماید اقدام به نگارش سناریوی شخصی در عکاسی نمایید.

Bliss Dharma Assembly by Kevin Frayer on world press photo 2016 بررسی و تحلیل عکس در کلاس‌های استاد محمد قدیمی در آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی قدیمی و کلاس عکاسی حرفه ای محمد قدیمی

Bliss Dharma Assembly By Kevin Frayer on World Press Photo 2016

آموزشگاه آزاد هنری قدیمی
دپارتمان اموزش عکاسی حرفه‌ ای

{plusone}

logo-samandehi
بالا