https://academyarte.com/templates/jm_iliya/images/logo-loading.gif

قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان

بسیاری از دوستان عزیز و هنرجویان گرامی همواره نگران سوء استفاده از آثار خود توسط دیگران و استفاده غیر مجاز از این آثار در ارایه پوستر، تصویر جلد مجله و کتاب و.... می‌باشند.

امروزه با فراگیر شدن دنیای مجازی و امکان انتشار آنلاین روی شبکه‌های اجتماعی و صفحات وب، و جذابیت استفاده مجانی از این آثار، امکان بهره‌برداری غیر مجاز از آثار دیگران ( سرقت هنری ) به راحتی فراهم شده است. این وضعیت را اکثر ما در خصوص دانلود قطعات موسیقی، فیلم‌ها، کتاب‌ها، عکس و.... مشاهده نموده و یا حتی خود مبادرت به انجام آن نموده‌ایم!

برخی برای جلوگیری از چنین وضعی اقدام به درج نام ( واتر مارک ) روی آثار خود می‌نمایند، شاید این روش کمی موثر باشد اما به لطف عدم عضویت و عدم رعایت قوانین جهانی کپی رایت در کشور و در دسترس بودن نسخه‌های حتی رایگان نرم‌افزار چند صد دلاری فتوشاپ و دیگر برنامه‌های ویرایش تصویر، برداشتن امضا و واتر مارک کار چندان پیچیده و سختی نیست. این مساله در خصوص معماران و طراحان و دیگر هنرمندان نیز به گونه‌ای دیگر می‌تواند رخ دهد.

اما همیشه به عنوان مولف یک اثر جهت صیانت از آثار خود به چه نکاتی باید توجه نماییم و قانون فعلی چه حمایتی از مولفین در قبال نقض حقوق نشر دارد؟

به همین منظور پیشنهاد می‌نماییم " قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان " را مطالعه نمایید.

 

قوانین کپی رایت قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان copy right آموزشگاه عکاسی کلاس آموزشی عکاسی در تهران قوانین عکاسی حقوق عکاسان آموزشگاه عکاسی در تهران کلاس عکاسی در غرب تهران آموزش تخصصی و حرفه ای عکاسی آموزشگاه قدیمی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد

آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی قدیمی

logo-samandehi
بالا